Genom kundens ögon

Orginaltitel:
Genom kundens ögon

Längd:
20 min

Köppris:
6 900 kr

Hyrpris:
7 dagar, 2 900 kr

Påseende:
Finns för påseende kostnadsfritt i 14 dagar. Kund betalar returporto.

Trailer:
Ej tillgänglig.
Filmtext:
Materialet handlar om vikten av att motivera personal med kundservice att analysera sin egen service genom kundens ögon för att därigenom förbättra den.

Syfte/Målgrupp
Varje affär, restaurang och kontor har sin egen kultur och serviceanda som kunden känner av relativt omgående. En öppen, hänsynsfull och professionell serviceanda hjälper kunden och dennes verksamhet och får henne att komma tillbaka med positiva förväntningar. En likgiltig och omdömeslös anda leder till irritation, konflikter och bristande kundrelationer. Men vad är det egentligen som denna anda består av? Hur kan vi bidra till att det blir en positiv anda på vår egen arbetsplats?

Syftet med utbildningspaketet är att förbättra kundservicen genom att få personalen att analysera sin egen service gentemot kunden. Genom kundens ögon är avsedd för alla medarbetareinom en organisation med kundservice. Utbildningen tydliggör grunden i god kundservice.

Filmen är gjord i samarbete med Hemköp, Tallhöjdens Vårdcentral och Skandiabanken.

Utbildningsmaterialets innehåll
- DVD ca 20 min
- studiehandledning “Utbildarens Handbok, ca 25 sidor
- cd-rom skiva med Utbildarens Handbok (Word) och PowerPoint-presentation med rätt att ändra, justera, lägga till och ta bort



Samtliga priser som anges ovan är exklusive moms och frakt.

Vi rekommenderar!

Resan
"Resan" är mer en introduktion till ett tänkande än en utbildning. ”Resan” ger ett märkligt synintryck eftersom horisont och himmel förblir desamma medan landskapet förändras. Det här är givetvis en illusion. På tåget är synfältet begränsat och vi ser bara en liten väg framför oss. Vi måste planera för att nå vårt mål, eftersom vi inte alltid ser det från den plats där vi för stunden befinner oss.