Kreativ feedback

Orginaltitel:
Kreativ feedback

Köppris:
8 300 kr

Hyrpris:
7 dagar, 2 900 kr

Påseende:
Finns för påseende kostnadsfritt i 14 dagar. Kund betalar returporto.

Trailer:
Tillgänglig - Klicka här!
Filmtext:
Allt gemensamt arbete förutsätter återkoppling. Återkoppling hjälper idéer och tankar att flöda och utvecklas plus att den förbättrar kvalitén av verksamheten. För den enskilde medarbetaren är feedback ett viktigt verktyg...

Filmen är inspelad i samarbete med Malmö Stad.

Den som kan ge feedback på ett bra sätt kan påverka effektivt. Den som kan ta emot feedback utvecklas i sitt jobb.

Kreativ feedback är ett videobaserat material, avsett för utbildning som berör kommunikation mellan medarbetare.

Utbildningen levereras i en användbar kompetensväska som innehåller:
  • 1 DVD-skiva Omfattar båda filmerna samt extra material.
  • 1 CD-ROM-skiva Innehåller en interaktiv PowerPoint-presentation samt Utbildarens Handbok.
  • Utbildarens Handbok (ca 20 sidor)
  • 5 st licenser av e-learningprogrammet Kreativ Feedback.

    FILMENS INNEHÅLL
    I filmen berättar en huvudpersonen om sina erfarenheter av feedback på olika arbetsplatser.

  • Den första delen av filmen presenterar följderna av bristande feedback.
  • Den andra delen visar fördelarna organisationen och den enskilde medarbetaren kan uppnå genom effektiv feedback.
  • I den tredje delen går vi igenom de vanligaste felen i en feedbacksituation och ger tips om hur man ger feedback effektivt. Filmen tar även upp speciella kännetecken som utmärker muntlig och skriftlig feedback; speciellt via e-post, feedback på tu man hand samt i grupp.
  • I del fyra lär åskådarna känna begreppet kreativ feedback
  • Den femte delen presenterar en utvecklingsmodell i fyra steg för feedback.

    FYRSTEGSMODELLEN:
    Första steget - du ger inte feedback och ber inte heller om det. Medarbetarna känner sig övergivna och saker sker godtyckligt inom organisationen.

    Andra steget - du ger feedback ibland men mest då det gäller dåliga prestationer. Du klarar inte att ta emot feedback själv utan kommer ofta med bortförklaringar.

    Tredje steget - du är skicklig på att ta emot feedback och tar emot, analyserar och utnyttjar den effektivt.

    Fjärde steget (s.k. autonom feedback) - medarbetarna ger vanligtvis feedback åt sig själva. Vid behov ber de om feedback från andra och denna styr utvecklingens riktning. Medarbetarna på detta sista steg kan även uppskatta kvalitén på feedbacken.



    Samtliga priser som anges ovan är exklusive moms och frakt.

  • Vi rekommenderar!

    Inte mitt fel – om intern service och kommunikation
    Filmen innehåller dramatiserade exempel om ansvar, samarbete och kommunikation. I första delen visas hur stora problem uppstår som en följd av många små brister i kvaliteten hos flera personers arbete.