Trailers
Våra säljare brinner för att hjälpa dig till rätt filmtitel. Kontakta dem för köp eller för beställning av en film för påseende. Här nedan finns ett urval filmer vilka du kan få ett smakprov ur genom att se på små korta avsnitt direkt på din dator!
- Coacha mot framgång
Utbildningsmaterialet "Coacha mot framgång" är ett praktiskt verktyg som ger chefer, handledare och medarbetare viktiga insikter om hur man överför kunskap till andra. I materialet åskådliggörs olika coachingtekniker och en metod för vardagliga coachingtillfällen. - FISH!
I "FISH! I" träffar du de anställda på ”Pike Place Fish” som bevisat att det går att har roligt på jobbet - faktum är att det stimulerar kreativiteten ökar trivseln och höjer lönsamheten. Steg för steg går filmen igenom hur även ditt företag kan få hjälp till självhjälp genom att inta en helt ny attityd. - FISH! Tales - Livstecken
Få ny energi! Personalen på sjukhuset Missouri Baptist Medical Center måste dagligen hantera stressiga situationer och utmaningar från komplicerade sjukdomsfall. Genom FISH! upplivades hela deras arbete och deras liv. Följ med in bakom skynket där du får se hur personalen lärde sig att fokusera på patienterna och varandra – oavsett hur tufft det kan vara... - FISH! Tales - Rivstart
Den här Toyotahandlaren hade både de sämsta säljsiffrorna och den sämsta kundservicen i regionen. Måttet på personalens belåtenhet var så lågt att den inte ens kunde mätas. Duktiga medarbetare valde att sluta. Men när den nya ägaren introducerade FISH!-filosofin började det ske förändringar... - Från konflikter till lösningar
Utbildningsmaterialet Från konflikter till lösningar erbjuder utbildaren ett praktiskt verktyg för att kunna ge medarbetarna viktiga insikter och lära dem metoder att lösa konflikter. - Ge dem en gurka!
Kundservice är ett ädelt arbete. Men hur får man personalen att förstå att kundservice är mer än bara ett jobb? Det är en möjlighet att få kontakt med människor, att förgylla någons dag och att kanske påverka de människor som köper era tjänster eller produkter. - Genom kundens ögon
Materialet handlar om vikten av att motivera personal med kundservice att analysera sin egen service genom kundens ögon för att därigenom förbättra den. - Inte mitt fel – om intern service och kommunikation
Filmen innehåller dramatiserade exempel om ansvar, samarbete och kommunikation. I första delen visas hur stora problem uppstår som en följd av många små brister i kvaliteten hos flera personers arbete. - Kreativ feedback
Allt gemensamt arbete förutsätter återkoppling. Återkoppling hjälper idéer och tankar att flöda och utvecklas plus att den förbättrar kvalitén av verksamheten. För den enskilde medarbetaren är feedback ett viktigt verktyg... Filmen är inspelad i samarbete med Malmö Stad. - Lärarhandledning - FISH! för skola
Baserat på en av världens mest använda utbildningsfilmer har nu FISH! för skola även kommit till Sverige! - Ledarskapsgurkorna
Det kan vara svårt att definiera vad som är bra ledarskap och ändå har vi en alla en idé om vad det innebär att vara en god ledare. Om vi har tur så har vi själva upplevt en stark, effektiv ledare. I skolor, lag, klubbar, professionella organisationer, på jobbet, ja till och med bland våra vänner och familjer finns ofta exempel på en ledare som utmärker sig från resten. - Presentation med passion
Här får vi se en grupp personer med helt olika personligheter visa upp sina presentationsfärdigheter. En del bättre än andra. Carol går igenom de viktigaste lärdomarna: - Processer – förbättra och utveckla din verksamhet
Varför fungerar det inte? Det är en fråga vi ofta ställer oss i vårt arbete och många gånger har vi svårt att se var problemen egentligen ligger. Filmen skildrar hur lärarna på en skola tröttnar på alla misstag och bestämmer sig för att förbättra sin arbetssituation... - Rätt från början - om kvalitetsarbete
Peter arbetar som säljare på ett företag där man precis har förlorat en stor kund. Orolig för firmans framtid och sitt eget jobb börjar han undersöka de bakomliggande orsakerna till varför det hände. De slutsatser han drar leder till att han - och alla andra på företaget - får en ny syn på kvalitetsarbete. Filmen är inspelad i samarbete med Svenska Tryckcentralen. - Skyll inte ifrån dig
Carol arbetar med ett nytt projekt som handlar om företagets ansvar ute i samhället. Det går precis ut en pressrelease när de inser att det är ett allvarligt stavfel i texten. Stavfelet ger dem oönskad publicitet i press och sociala medier. Alla börjar skylla på varandra och för att undvika att liknande händelser sker i framtiden arbetar de upp en 4-stegs plan där de försäkrar sig om att alla lär av sina misstag och att inte skylla ifrån sig. - Stress på jobbet
En verktygslåda för arbetsplatser där man tillsammans arbetar för att förebygga negativ stress och utbrändhet. Samtidigt lär man sig effektiv arbetsplanering. Ofta talar man om stress som följd av ökad effektivitet på arbetsplatser. Detta är dock en missuppfattning... Filmen är inspelad i samarbete med Mc Donalds och Karolinska sjukhuset. - Utvecklingssamtal - med fokus på kompetens
Detta är ett filmbaserat utbildningsmaterial som handlar om långsiktig kompetensutveckling på arbetsplatsen. I synnerhet sätter man sig in i utvecklingssamtalets roll i kompetensutvecklingen. - Våga mera - samtal som utvecklar
Våga mera handlar om vikten av att hålla meningsfulla och kontinuerliga utvecklingssamtal. Filmen visar hur viktigt det är att engagera medarbetare och chefer så att båda parter känner sig delaktiga i och tar ansvar för utvecklingssamtalet.