Delfinens Väsen - Lärdomar för arbetsplatsen

Orginaltitel:
Spirit of the dolphin

Längd:
5 min

Köppris:
4 300 kr

Hyrpris:
7 dagar dvd, 2 500 kr

Påseende:
Finns för påseende kostnadsfritt i 14 dagar. Kund betalar returporto.

Trailer:
Ej tillgänglig.
Filmtext:
I filmen "Delfinens väsen – lärdomar för arbetsplatsen” rör vi oss uppåt till ett högre plan. Den handlar om delfinens sinnelag. Ordet ”sinne” kan definieras på många sätt...

I den förra Saatchi and Saatchi-filmen från Training Point.Net, ”Guldkorn från gäss”, drog vi en del starkt
faktabaserade lärdomar från gäss. Vi fick konkreta lektioner i hur gäss samarbetar för att nå större framgång och uthållighet. Starka saker. I vår nya film ”Delfinens väsen – lärdomar för arbetsplatsen” rör vi oss uppåt till ett högre plan, filmen handlar om delfinens sinnelag. Ordet ”sinne” kan definieras på många sätt:

• substantiv: förmåga att omvandla fysiska retningar till syn-, hörsel-, känsel-, lukt- eller smakupplevelser .
• substantiv: själslig läggning och förmåga om tänkande, viljeliv etc; humör; smak, tycke.
• substantiv: läggning med talang för ngt.

Sinnet är ett starkt ord. I stället för att ge lektioner helt och hållet baserade på konkreta fakta har vi nu tagit en titt på delfinens ”sinnelag”. I dagens affärs-värld kan vi glömma den positiva effekten av själsligt arbete, och då menar jag inte ”själ” i ordets mystiska eller religiösa betydelse, utan i betydelsen ”livlighet och energi i handling eller uttryck”. Delfiner är typexempel på energi och livlighet i allt de gör. Med hjälp av livlighet och energi kan de på ett lekfullt sätt utföra sitt arbete, och de firar sedan genom att leka. De är mycket balanserade djur.

Lärdomarna i filmen
”Delfinens väsen – lärdomar för arbetsplatsen” hjälper dig att förändra sinnesstämningen på din arbetsplats så att den skapar en rolig och produktiv arbetsmiljö.

I utbilningspaketet ingår:
  • DVD
  • Studiehandledning
  • CD-rom
  • PowerPointpresentation
  • Musik

    Samtliga priser som anges ovan är exklusive moms och frakt.

  • Vi rekommenderar!

    Att sälja fördelar
    Som kund köper du inte produkten eller tjänsten ”i sig” - utan visionen om vad den kan göra för dig. Detta demonstrerar John Aderton i denna mycket roliga film. Han visar också - på ett oförglömligt sätt - att det man säljer innebär olika fördelar för olika slags kunder.