Jamies Olivers ledarskap

Orginaltitel:
Jamie´s Kitchen - Fifteen lessons on leadership

Längd:
25 min

Köppris:
6 900 (tidigare 8 400) kr

Hyrpris:
Ej tillgängligt. kr

Påseende:
Finns för påseende kostnadsfritt i 14 dagar. Kund betalar returporto.

Trailer:
Ej tillgänglig.
Filmtext:
När människor analyserar sin egen roll som ledare, särskilt när de vill bli bättre på att leda andra, börjar de ofta med att tänka på framstående ledare och hur de kan efterlikna dem. Det kan vara rätt skräckinjagande. Det är viktigt att man inser att man inte kan klona någon annans personlighet.

Det är helt enkelt omöjligt att bli Jamie Oliver, Mahatma Gandhi eller Winston Churchill.

Betyder det att man inte kan lära sig av en otroligt skicklig ledartyp som Jamie?
Naturligtvis inte! Knepet är att inte fixera sig vid vad han är för en person, utan se till vad han gör. Ledarskap handlar inte om personligheter eller positioner – ledarskap är en aktiv handling.

Jamie Olivers engagemang och vision förvandlade ett gäng arbetslösa ungdomar till ett effektivt, välorganiserat team med förmåga att driva en förstklassig restaurang i London, ”Fifteen”.

Det här utbildningsmaterialet har delats upp i fem nyckelpunkter som har varit viktiga för Jamie i hans arbete. Varje punkt är illustrerad med exempel från restaurangen ”Fifteen”.

• En bra ledare ser till att alla vet vad som förväntas av dem och har en klar vision av hur projektet ska fortgå.
• Jamie leder vägen och visar att han själv kan ta tag i både de tråkiga och de roliga arbetsuppgifterna.
• Coacha, delegera, leta efter saker att berömma. Jamie visar att han tror på sitt team även när allt har gått fel, han visar att han vet att de kan rätta till sina misstag.
• Det handlar om ansvar, om allting går fel vet Jamie att det är han som står till svars.
• Att lära sig om sig själv och om sitt team är viktigt, att upptäcka vilket ledarskap som passar just det teamet.

Utbildningspaketets innehåll:
  • DVD med svensk text
  • Studiehandledning på svenska
  • CD-rom skiva med studiehandledning



    Samtliga priser som anges ovan är exklusive moms och frakt.

  • Vi rekommenderar!

    Haltande relationer - Om att bemöta kunder
    Detta är historien om Dave Manning, en ohyfsad, tanklös taxichaufför som helt saknar begrepp om vad kundvård är. Ödet spelar dock Dave ett elakt spratt när han skadar sin fot. Helt plötsligt blir han beroende av andra.