Kreativ feedback

Orginaltitel:
Kreativ feedback

Längd:
ca 22 min

Köppris:
8 300 kr

Hyrpris:
7 dagar dvd, 2 900 kr

Påseende:
Finns för påseende kostnadsfritt i 14 dagar. Kund betalar returporto.

Trailer:
Ej tillgänglig.
Filmtext:
Allt gemensamt arbete förutsätter återkoppling. Återkoppling hjälper idéer och tankar att flöda och utvecklas plus att den förbättrar kvalitén av verksamheten. För den enskilde medarbetaren är feedback ett viktigt verktyg. Den som kan ge feedback på ett bra sätt kan påverka effektivt. Den som kan ta emot feedback utvecklas i sitt jobb.

Filmen är inspelad i samarbete med Malmö Stad.

Kreativ feedback är ett videobaserat material, avsett för utbildning som berör kommunikation mellan medarbetare.

Utbildningen levereras i en användbar kompetensväska som innehåller:
  • 1 DVD-skiva. Innehåller ett drama på ca 22 min.+ ytterligare tilläggsmaterial.
  • 1 CD-romskiva. Innehåller Utbildarens Handbok (Word) + en interaktiv PowerPoint–presentation.
  • Utbildarens Handbok (ca 20 sidor)
  • 5 st licenser av e-learningprogrammet Kreativ feedback.

    FILMENS INNEHÅLL
    I filmen berättar en huvudpersonen om sina erfarenheter av feedback på olika arbetsplatser.

  • Den första delen av filmen presenterar följderna av bristande feedback.
  • Den andra delen visar fördelarna organisationen och den enskilde medarbetaren kan uppnå genom effektiv feedback.
  • I den tredje delen går vi igenom de vanligaste felen i en feedbacksituation och ger tips om hur man ger feedback effektivt. Filmen tar även upp speciella kännetecken som utmärker muntlig och skriftlig feedback; speciellt via e-post, feedback på tu man hand samt i grupp.
  • I del fyra lär åskådarna känna begreppet kreativ feedback
  • Den femte delen presenterar en utvecklingsmodell i fyra steg för feedback.

    FYRSTEGSMODELLEN:
    Första steget - du ger inte feedback och ber inte heller om det. Medarbetarna känner sig övergivna och saker sker godtyckligt inom organisationen.

    Andra steget - du ger feedback ibland men mest då det gäller dåliga prestationer. Du klarar inte att ta emot feedback själv utan kommer ofta med bortförklaringar.

    Tredje steget - du är skicklig på att ta emot feedback och tar emot, analyserar och utnyttjar den effektivt.

    Fjärde steget (s.k. autonom feedback) - medarbetarna ger vanligtvis feedback åt sig själva. Vid behov ber de om feedback från andra och denna styr utvecklingens riktning. Medarbetarna på detta sista steg kan även uppskatta kvalitén på feedbacken.



    Samtliga priser som anges ovan är exklusive moms och frakt.

  • Vi rekommenderar!

    Haltande relationer - Om att bemöta kunder
    Detta är historien om Dave Manning, en ohyfsad, tanklös taxichaufför som helt saknar begrepp om vad kundvård är. Ödet spelar dock Dave ett elakt spratt när han skadar sin fot. Helt plötsligt blir han beroende av andra.